Držme spoločne pevne v rukách kormidlo lode menom Vzdelanosť

Autor: Iveta Rajčániová | 3.6.2016 o 10:25 | Karma článku: 2,01 | Prečítané:  487x

Inteligenčný koeficient a vedomostná úroveň našich žiakov je silno ovplyvnená tak rodinou, ako aj školským vzdelávacím procesom i vplyvom mimoškolských akcií na žiakov, pričom ciele rodiny a školy musia ísť ruka v ruke.

Inteligenčný koeficient a vedomostná úroveň našich žiakov je silno ovplyvnená tak rodinou, ako aj školským vzdelávacím procesom i vplyvom mimoškolských akcií na žiakov, pričom ciele rodiny a školy musia ísť ruka v ruke.

Touto témou sa dávnejšie zaoberám, pretože cítim, že v tomto procese hrá i moja pedagogická rola veľkú úlohu, keďže som členom veľkej rodiny pedagogických pracovníkov – ľudí, ktorých súčasná práca má ďalekosiahly vplyv na budúcnosť našej spoločnosti. 

Vzdelávanie a výchova hrajú  dôležitú rolu v historickom vývine ľudského bytia a preto patrí k tým činnostiam, ktorých aplikácia na deti a mládež patrí k najzodpovednejším úlohám. Dovolím si preto vyjadriť svoj osobný názor, že hlavným cieľom výchovy je to, aby sa z osobnosti dieťaťa stala plnohodnotná osobnosť dospelého človeka  s vlastnými cieľmi a predsavzatiami, človek, ktorý vyznáva ušľachtilé hodnoty v rámci rodinných i širších – spoločenských sférach v rôznej oblasti nášho bytia.

Jedna strana  pomyselného  kormidla ,ktorého je riadené v smere vytýčeného cieľa , aby sa z dieťaťa stala charakterná a rozhľadená osobnosť s potrebnými znalosťami nielen vo svojom odbore, ktorému sa rozhodne venovať je v rukách učiteľa a druhá v rukách rodiča  . K tomu,aby pomyselná loď šťastne vplávala do cieľa, musia obe  ruky na kormidle účinne spolupracovať . 

 

A tu si kladieme otázku:  Sme všetci dobrí kormidelníci lode menom „ Vzdelanosť“ ?  Učiteľ musí byť predovšetkým človek disponujúci potrebnými odbornými znalosťami disponujúci s takými osobnostnými vlastnosťami, aby mohol obstáť v role pedagóga – psychológa – rodiča i priateľa pre svojich zverencov. 

Na základe svojich mnohoročných pedagogických skúseností vyjadrujem názor, že osobnosť učiteľa má kľúčový význam a vplyv na rozvoj detí vo výchovno  - vzdelávacom procese, a je na učiteľovi samom, aké metódy a prostriedky pri výkone svojej práce použije k rozvoju detí i systematickému rozvoju vlastnej osobnosti. 

Učiteľ je pod drobnohľadom svojich žiakov, ich rodičov i širšieho okolia. Žiaci na základe svojich skúseností neraz analyzujú  osobnosť učiteľa a jeho prácu a vedia vyjadriť svoj názor, aký má byť dobrý učiteľ, ako aj vymenovať -  z vlastného hľadiska – vlastnosti, ktoré by nemali sprevádzať osobnosť učiteľa a jeho prácu.

 

V tomto období prebiehajú prijímacie pohovory na vysoké školy. Mnohí mladí ľudia sa rozhodli pre učiteľské povolanie. A to je výborné, pretože štatistiky ukazujú, že školstvo starne. Príčin tohto javu je veľa. Jednou z nich je aj finančné podhodnotenie učiteľov v porovnaní s mnohými ostatnými profesiami .  Pevne verím, že tí mladí ľudia, ktorí v školskom roku 2016 – 2017 začnú svoje vysokoškolské štúdium pedagogického smeru,  po jeho úspešnom dokončení sa stanú dobrými kormidelníkmi lode zvanej Vzdelanosť, ktorú ani pri vyskytnutí väčších ,či menších prekážok neopustia ,  ku ktorej ich bude viazať to najpevnejšie puto – láska k deťom a mládeži.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.


Už ste čítali?