Držme spoločne pevne v rukách kormidlo lode menom Vzdelanosť

Autor: Iveta Rajčániová | 3.6.2016 o 10:25 | Karma článku: 2,01 | Prečítané:  451x

Inteligenčný koeficient a vedomostná úroveň našich žiakov je silno ovplyvnená tak rodinou, ako aj školským vzdelávacím procesom i vplyvom mimoškolských akcií na žiakov, pričom ciele rodiny a školy musia ísť ruka v ruke.

Inteligenčný koeficient a vedomostná úroveň našich žiakov je silno ovplyvnená tak rodinou, ako aj školským vzdelávacím procesom i vplyvom mimoškolských akcií na žiakov, pričom ciele rodiny a školy musia ísť ruka v ruke.

Touto témou sa dávnejšie zaoberám, pretože cítim, že v tomto procese hrá i moja pedagogická rola veľkú úlohu, keďže som členom veľkej rodiny pedagogických pracovníkov – ľudí, ktorých súčasná práca má ďalekosiahly vplyv na budúcnosť našej spoločnosti. 

Vzdelávanie a výchova hrajú  dôležitú rolu v historickom vývine ľudského bytia a preto patrí k tým činnostiam, ktorých aplikácia na deti a mládež patrí k najzodpovednejším úlohám. Dovolím si preto vyjadriť svoj osobný názor, že hlavným cieľom výchovy je to, aby sa z osobnosti dieťaťa stala plnohodnotná osobnosť dospelého človeka  s vlastnými cieľmi a predsavzatiami, človek, ktorý vyznáva ušľachtilé hodnoty v rámci rodinných i širších – spoločenských sférach v rôznej oblasti nášho bytia.

Jedna strana  pomyselného  kormidla ,ktorého je riadené v smere vytýčeného cieľa , aby sa z dieťaťa stala charakterná a rozhľadená osobnosť s potrebnými znalosťami nielen vo svojom odbore, ktorému sa rozhodne venovať je v rukách učiteľa a druhá v rukách rodiča  . K tomu,aby pomyselná loď šťastne vplávala do cieľa, musia obe  ruky na kormidle účinne spolupracovať . 

 

A tu si kladieme otázku:  Sme všetci dobrí kormidelníci lode menom „ Vzdelanosť“ ?  Učiteľ musí byť predovšetkým človek disponujúci potrebnými odbornými znalosťami disponujúci s takými osobnostnými vlastnosťami, aby mohol obstáť v role pedagóga – psychológa – rodiča i priateľa pre svojich zverencov. 

Na základe svojich mnohoročných pedagogických skúseností vyjadrujem názor, že osobnosť učiteľa má kľúčový význam a vplyv na rozvoj detí vo výchovno  - vzdelávacom procese, a je na učiteľovi samom, aké metódy a prostriedky pri výkone svojej práce použije k rozvoju detí i systematickému rozvoju vlastnej osobnosti. 

Učiteľ je pod drobnohľadom svojich žiakov, ich rodičov i širšieho okolia. Žiaci na základe svojich skúseností neraz analyzujú  osobnosť učiteľa a jeho prácu a vedia vyjadriť svoj názor, aký má byť dobrý učiteľ, ako aj vymenovať -  z vlastného hľadiska – vlastnosti, ktoré by nemali sprevádzať osobnosť učiteľa a jeho prácu.

 

V tomto období prebiehajú prijímacie pohovory na vysoké školy. Mnohí mladí ľudia sa rozhodli pre učiteľské povolanie. A to je výborné, pretože štatistiky ukazujú, že školstvo starne. Príčin tohto javu je veľa. Jednou z nich je aj finančné podhodnotenie učiteľov v porovnaní s mnohými ostatnými profesiami .  Pevne verím, že tí mladí ľudia, ktorí v školskom roku 2016 – 2017 začnú svoje vysokoškolské štúdium pedagogického smeru,  po jeho úspešnom dokončení sa stanú dobrými kormidelníkmi lode zvanej Vzdelanosť, ktorú ani pri vyskytnutí väčších ,či menších prekážok neopustia ,  ku ktorej ich bude viazať to najpevnejšie puto – láska k deťom a mládeži.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?